GEO: بهینه‌سازی برای موتورهای پاسخ هوش مصنوعی
سئو و بازاریابی 1402/12/01 1,543 بازدید

GEO: بهینه‌سازی برای موتورهای پاسخ هوش مصنوعی

GEO چیست؟

Generative Engine Optimization یا GEO به فرآیند بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای پاسخ مبتنی بر هوش مصنوعی گفته می‌شود.

تفاوت SEO و GEO

در حالی که SEO بر بهینه‌سازی برای نمایش در نتایج جستجوی سنتی تمرکز دارد، GEO بر این تمرکز دارد که محتوای شما توسط AI‌ها به عنوان منبع پاسخ انتخاب شود.

اصول GEO

  • محتوای جامع و دقیق
  • پاسخ مستقیم به سوالات
  • ساختار واضح و منطقی
  • استفاده از داده‌های آماری
  • به‌روزرسانی مداوم

آینده جستجو

با رشد ChatGPT، Perplexity و Google SGE، GEO به یک ضرورت تبدیل می‌شود.

اشتراک‌گذاری: